Філологічна скарбничка

Каталог статей

Головна » Статті » Комп'ютер для філолога » Текстовий редактор

Останні статті
[08.01.2013][Середня школа]
Контрольна робота «Іменник як частина мови». Українська мова. 6 клас. (0)
[08.01.2013][Середня школа]
Урок з використанням ІКТ за оповіданням Євгена Гуцала «Сім’я дикої качки» (1)
[03.05.2011][Допоміжні матеріали]
Філологічна нумізматика (частина 2) (0)

Текстовий процесор Microsoft Word в руках вчителя-словесника
ПИЛИПЧУК О.П., вчитель інформатики Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Теофіпольського району Хмельницької області

Найпопулярнішим з інструментів, які вчитель-словесник може використати в своїй роботі є, безперечно, текстовий процесор Microsoft Word. Поряд з іншими програмами (табличним процесором Excel, системою управління базами даних Access, програмою для підготовки презентацій Power Point) він є складовою частиною популярного пакету програм Microsoft Office. Комп’ютери, які постачаються до шкіл за Програмою комп’ютеризації сільської школи оснащені цим пакетом, а отже текстовий процесор Microsoft Word (надалі - Word ) доступний для використання всіма вчителями цих шкіл.

Слово „текстовий” у назві аж ніяк не означає, що можливості Word обмежені підготовкою виключно текстових документів. Документ Word може містити також ілюстрації (малюнки, фотографії) і включати різноманітні графічні елементи оформлення (таблиці, рамки тощо).

Всі засоби, які надає Word можна поділити на:

  • засоби оформлення (форматування) символів;
  • засоби оформлення абзаців;
  • засоби оформлення списків;
  • засоби оформлення таблиць;
  • засоби для роботи з графічними елементами;
  • засоби автоматизації.

Текст складається з окремих символів (літер, цифр, розділових знаків тощо). Для кращого його сприйняття учнем слід використовувати різне оформлення символів. Порівняйте два фрагменти карток з тестами:

Попри однакове форматування абзаців, права друга картка сприймається краще завдяки тому, що в ній:

  • текст питання набраний іншим шрифтом (Times New Roman);
  • ключове слово в тексті питання виділене напівжирними літерами;
  • в тексті варіантів відповіді напівжирним курсивним написанням виділено питання.

Такий прийом покращує сприймання завдання учнем і навіть прискорює його виконання. Крім вказаних властивостей символів можна змінювати розмір, колір, вид підкреслювання, робити літери закресленими тощо.

Вміле застосування різного оформлення абзацівтакож підвищує ефективність роботи учня з навчальним матеріалом (текстами, картками). Крім звичного відступу першого рядка в оформленні абзаців застосовують:

  • відступи від лівого і правого полів;
  • інтервали перед і після абзацу;
  • різні міжрядкові інтервали;
  • різні види вирівнювання рядків (за лівим краєм, за правим краєм, за центром, за шириною) тощо.

Також можна зробити так, що абзац:

  • буде автоматично розміщуватися з нової сторінки (наприклад, заголовок картки, яка має починатися з нового аркушу);
  • не відриватиметься від наступного абзацу, тобто переходитиме на нову сторінку, якщо наступний абзац не поміщається на поточній (наприклад, назва вірша не повинна бути відірвана від першого його абзацу);
  • не буде розриватись, тобто повністю розміститься на одній сторінці тощо.

У Word'і є можливість вставляти у текст таблиці складної структури. Причому це можна використати не лише для подання інформації у більш наочному вигляді, але й як "технічний засіб". При підготовці дидактичних матеріалів розмістивши окремі картки в комірках таблиці, після друкуванняматимемо на папері лінії, по яких ці картки можна розрізати. В оформленні таблиць використовують:

  • різноманітні стилі і кольори фону та ліній сітки;
  • об'єднання декількох комірок в одну велику;
  • розбиття однієї комірки на декілька;
  • зміну ширини стовпців і висоти рядків та інші засоби.

Досить часто у текстах використовують списки. Word має засоби для автоматизованого оформлення списків різної структури: маркованих, нумерованих та багаторівневих. Правильне використання цих засобів дозволяє повністю уникнути помилок в нумерації розділів, пунктів, підпунктів документу. Наприклад, план-конспект уроку містить у своїй структурі багаторівневий список:

Графічні об'єкти (малюнки, фотографії, геометричні фігури) в тексті можуть як виступати змістовими елементами (наприклад, ілюстрація до оповідання), так і бути елементами дизайну (наприклад, рамка на сторінці або розділювальна лінія між частинами плану конспекту). У Word'і такі об'єкти вставити в текст дуже просто. А надалі можна здійснювати додаткове їх налаштування:

  • змінювати розміри;
  • пересувати по сторінці;
  • змінювати яскравість та контрастність фотографій;
  • змінювати колір геометричних фігур тощо.

Серед засобів автоматизації в першу чергу слід назвати автоматичну перевірку правопису, яка дозволяє уникнути більшості механічних помилок при набиранні тексту.

При роботі з великим документом складної структури дуже зручною є автоматична побудова змісту (покажчика) з заголовками розділів, пунктів та номерами сторінок. Після внесення змін у текст досить подати відповідну команду і зміст буде оновлений.

Використання стилів дозволяє швидко змінити оформлення документа всього документа або його частин (наприклад, у всій книзі зробити заголовки трохи більшими літерами або виділити означення іншим шрифтом, ніяк не впливаючи на інший текст).

Автоматична нумерація сторінок також робить документ більш зручним у подальшому використанні. Сприяє цьому і застосування колонтитулів, у яких можуть розміщуватися, наприклад, назви розділів.

Ознайомитися з іншими комп'ютерними технологіями ви можете на сайті "Творча лабораторія вчителя інформатики".


Интернет реклама
Категорія: Текстовий редактор | Додав: admin (22.01.2010)
Переглядів: 4105 | Коментарі: 3 | Теги: Word | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 3
3 Валентина  
0
Просто супер! Спасибо за реферат!!!!))))))))))))))))

1 KulAlex  
0
"права картка" це залежить від того яка роздільна здатність монітора, в мене нижня

2 admin  
0
Не залежить... Дякую за уважне прочитання матеріалу! В оригіналі був документ, в якому картки були розміщені поряд. Отже, одна з них була праворуч. Для сайту матеріал був перероблений, а текст, виявляється, теж потрібно було перечитати smile Помилка виправлена.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
П`ятниця, 26.04.2024, 20:41
Вітаю Вас Гість

Форма входу

Категорії розділу

Текстовий редактор [1]

Пошук

Друзі сайту

ТЛВІ

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

РеКлАмА


Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!