Філологічна скарбничка

Каталог статей

Головна » Статті » Українська мова » Середня школа

Останні статті
[08.01.2013][Середня школа]
Контрольна робота «Іменник як частина мови». Українська мова. 6 клас. (0)
[08.01.2013][Середня школа]
Урок з використанням ІКТ за оповіданням Євгена Гуцала «Сім’я дикої качки» (1)
[03.05.2011][Допоміжні матеріали]
Філологічна нумізматика (частина 2) (0)

Контрольна робота «Іменник як частина мови». Українська мова. 6 клас.

ПИЛИПЧУК Олена Олексіївна, вчитель української мови та літератури Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Теофіпольського району Хмельницької області

Тематична контрольна робота за розділом «Іменник як частина мови». Українська мова. 6 клас.

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з тем «Іменники − назви істот і неістот. Іменники загальні й власні», «Велика буква і лапки у власних назвах», «Рід іменників. Іменники спільного роду», «Число іменників», «Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни», «Особливості творення іменників»; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією та прийняти рішення щодо подальшої організації навчальної діяльності з розділу «Іменник як частина мови».
Форма проведення контрольної роботи: виконання вправ, виконання завдань тестового характеру.
Тип уроку:  урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Обладнання: підручники, зошити, комп’ютерний клас з можливістю роботи в Інтернеті з сайтом http://vprava.at.ua.

ХІД УРОКУ

1.    Організаційний момент

2.    Ознайомлення учнів з темою, метою й завданнями уроку

3.    Підготовча робота

Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення із критеріями оцінювання завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру на комп’ютерах. Поділ учнів класу за варіантами.

4.    Виконання завдань

Перша група учнів виконує завдання в зошитах, інша проходить тест на комп’ютері. Через 20 хвилин учні міняються місцями.

Зразки завдань для виконання в зошитах.

І варіант ІІ варіант
1.    Виписати з підручника української мови 3 заголовки, що передаються іменниками – назвами дій чи ознак.
1.    Узагальнити одним словом поняття:
1)    любов, повага, сміливість –
2)    сніг, іній, вітер –
3)    ромашка, троянда, волошка –
2.    Виписати з вірша іменники – назви істот. 2.    Виписати з вірша іменники – назви неістот.
Антонич був хрущем і жив колись на вишнях,
на вишнях тих, що їх оспівував Шевченко.
Моя країно зоряна, біблійна й пишна,
квітчаста батьківщино вишні й соловейка.
Де вечори з Євангелії, де світанки,
де небо сонцем привалило білі села,
цвітуть натхненні вишні кучеряво й п’янко,
як за Шевченка, знову поять пісню хмелем.

3.    Виписати з тексту загальні назви.  3.    Виписати з тексту власні назви.
...Тарас... Він стоїть у Каневі на високій кручі, дивиться і надивитись не може на свого Україну. Я кружляю над священною могилою, дивлюсь на Тарасову гору, на високий пам’ятник Кобзареві, що звівся тут, наче живий, навіки. І мимоволі згадую маленьку Охтирку, біленьку хату, недалеко від тихої Ворскли, і діда свого, що, зігнувшись над каганцем, синам і дочкам своїм і нам, онукам, читав зимовими вечорами настільну книжку українського народу — «Кобзар».
(І. Гончаренко.)

4.    Складіть з поданими іменниками словосполучення, додаючи до них прикметники в однині.
Умань, міль, собака, хлоп’ятко, суддя.
4.    Складіть з поданими іменниками словосполучення, додаючи до них прикметники в однині.
Підпис, рись, дівча, Дніпро, замазура.
5.    Доберіть із довідок іменники, що мають лише форму множини.
  •     Назви предметів, що складаються з двох чи кількох частин: ножиці, …
  •     Назви ігор, звичаїв, обрядів: піжмурки, ...
  •     Назви почуттів: радощі, ...
  •     Назви речовин: вершки, ...
  •     Географічні назви: Черкаси, ...
Для довідок: граблі, шахи, заздрощі, Чернівці, вила, дріжджі, веселощі, окуляри, Суми, вижимки, Ромни.
5.    Доберіть із довідок іменники, що мають лише форму однини.
  •     Назви речовин: бензин,
  •     Збірні назви: студентство,
  •     Власні назви: Чернігів, ...
  •     Назви дій: ходьба, ...
  •     Назви якостей, властивостей: синява,
Для довідок: мука, Київ, товариство, людство, газ, селянство, молодь, сміливість, голубінь, боротьба, біганина, Венера, масло, темрява.
6.    Утворіть з іменниками кашне, кенгуру, Сухумі речення. 6.    Утворіть з іменниками кіно, шимпанзе, колібрі речення.
7.    Провідміняйте іменник друг. 7.    Провідміняйте іменник книжка.
8.    Складіть речення з іменниками І відміни.
Микола, Марія, земля, доня.
8.    Запишіть іменники ІІ відміни в орудному відмінку. Поставити наголос.
миловар, комбайнер, маляр, інженер.
9.    Поставте в орудному відмінку іменники:
медаль, любов, кров.
9.    Поставте в родовому відмінку множини іменники:
сіль, роль, грань.
10.    Провідміняйте іменник мати у множині. 10.    Провідміняйте іменник мати в однині.
11.    Провідміняйте іменник лелеченя. 11.    Провідміняйте іменник слоненя.
12.    Введіть іменник зірка в речення та зробіть його морфологічний розбір. 12.    Введіть іменник орел в речення та зробіть його морфологічний розбір.

Зразки тестових завдань

1.    Знайдіть іменники, які належать до назв істот.
димар
друкар
русалка
продмаг
вітряк
бригадир
словник
письменник
Петро
санбат
комбат
2.    Знайдіть іменники, які належать до власних назв.
фабрика
Місяць
земля
швець
„Прапороносці”
ведмедиця
Велика Ведмедиця
місяць
Швець
прапороносець
площа
Львівська площа
3.    Знайдіть іменники, які належать лише до чоловічого роду.
педагог
ножиці
теля
плакса
суддя
сирота
професор
ступінь
комета
адреса
рева
путь
4.    Знайдіть іменники, які вживаються лише у формі множини.
будинки
окуляри
Ромни
книжки
ножиці
машини
школи
шахи
дріжджі
Чернівці
вітри
речовини
5.    Знайдіть іменники, які належать до І відміни.
солодощі
вила
сила
зілля
цеце
надія
суддя
клен
тім’я
земля
груша
корито
галузь
6.    Які іменники не належать до ІІІ відміни?
любов
ніч
рів
річ
смерть
біль
мати
подорож
гараж
ім’я
картоплиння
тінь
пень
7.    Які з цих іменників належать до твердої групи?
шлях
газета
надія
площа
батько
кобзар
лікар
сестра
кінь
рік
гай
8.    Які іменники належать до мішаної групи?
каміння
межа
почуття
листоноша
проводир
лікар
круча
школяр
9.    У яких словосполученнях допущено помилки?
кмітливе шимпанзе
маленький колібрі
велика МТС
міський МТС
уважний леді

10.    При написанні яких слів (виразів) допущено помилки?
неправда (брехня)
неправда, а брехня
нероба
неклен
не клен, а липа
не нависть
не щастя (горе)
11.    Відшукайте іменники, в суфіксах яких допущені помилки.
місиво
варево
напружиння
ліжичко
збагачення
поверниння
квасолиння
морозево

5.    Підсумки уроку

6.    Домашнє завдання

Скласти твір-мініатюру «Прийшла зима». Зробити синтаксичний розбір двох іменників.


Интернет реклама
Категорія: Середня школа | Додав: admin5220 (08.01.2013)
Переглядів: 27521 | Теги: контрольна робота, іменник, тести | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вівторок, 19.09.2017, 13:51
Вітаю Вас Гість

Форма входу

Категорії розділу

Початкова школа [0]
Середня школа [1]
Старша школа [0]
Позакласна робота [3]

Пошук

Друзі сайту

ТЛВІ

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

РеКлАмА


Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!